Älska mig, hata mig, se mig

Det hänger en stor skylt runt halsen på henne där det står med stora bokstäver "ÄLSKA MIG" Är det ingen som ser den? Eller, är det det de gör, och det är därför de bara tycker hon är konstig? Eller, kan de inte läsa, förstår de inte språket? Eller, vill de bara inte bry sig om hene?
Jag tror att det delvis beror på att hon aldrig har låtit någon komma så nära att de kan se skylten. Det är en ganske liten skylt, egentligen, det beror på hur man ser, om man ser. Om man inte står tillräckligt nära så kan man lätt tro att det står "obehöriga ej tillträde" på skylten. Hon är lessen. Hon är sönder. Vem är det som har söndrat. Jag tror att det är hon själv. Och jag tror att hon behöver söndras litegrann. Hon skyller inte på någon, men hon undrar om hon inte borde byta yrke. Inte behöva tänka så mycket på vem hon är, varför hon är, vad hon kommer att vara i framtiden. Sånt. Men ändå mår hon bra, trivs på nåt sätt med sitt liv ändå. Jo, sånt.
-----------------------
Jag är förkyld, jag har nog vara ute och frysit för mycket tror jag. Hoppas att det går över snart. Jag tycker inte om att vara förkyld. Nej, vem gör nu det förrsesten. Nu måste jag på riktigt städa. Det stör min mor att det är lite grann stökigt, så att säga, på mitt rum. Vet inte när jag städade där sist. Jag har liksom bara varit hemma och sova ibland. Har inte orkat fundera på att man kanske borde städa ibland. Nu, nnu, nnnnnnnnnnu, nu, nu måste jag faktiskt, på riktigt. På riktigt? Okej, nu skall jag städa.
Jag var till Aspegrens trädgård idag och sökte nånstans jag kan fota mitt liv... Men jag hade ingen kamera, den glömde jag i nykabi. Jag får ta det nästa vecka.
  

Kos og Klem


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0