Hur min målning blir till!

...tänka...

...kladda...


Här har jag bara hällt röd färg över pappret och kladdat ut det lite med pensel. Bara för att det är så roligt att kladda ;)
Det skall bli en målning med röd bakgrund, det skall bli en bild om hennes skatt. Den som ingen vill ha.

 kl. 00.45



...sova...

sova gör jag massor, lite onödigt mycket ibland kanske

...drömma...

drömmer gör jag också, ibland något vettigt, men oftast inte

....tänka...

då jag vaknade hade jag bestämt mig för en bild som jag egentligen kom på just före jag sommnade. Dock hade den nog funnits i mitt medvetande några dagar. Men nu visste jag exakt hur jag ville ha den.

...fota...

jag ville ha en utsträckt hand, så jag fotade det så att jag skulle få ungefär rätt propositioner

 kl. 12.45

...skissa...

sen målade jag av fotot från dataskärmen helt enkelt

...photoshop...

sen gjorde jag den lite snyggare (?) ljusare och i svartvitt, ingen desto större mening med det, mest för skojs skull

 kl. 12.00


....sen gjorde jag inget mera före på kvällen...

...måla...

Då började jag måla av min skiss, hudfärger först tänkte jag. Så får jag se sen vilka färger det blir. Fört tänkte jag blått

 kl. 20.00

...men nu ser det ut att bli mera neutrala, lugna, stillsamma färger. Ja och så otange då förståss ;)

 kl. 22.15

...tänka...

från början handlade den om mig, men nu gör den inte det längre, bara litegrann

....det har jag gjort i dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0