Vilsen

Ibland så undrar jag varför allting är som det är
om det faktiskt är meningen att det skall vara såhär
Jag undrar om jag alltid kommer att vara som jag är
Kan människor plötsligt förändras,
kan de aldrig förändras,
eller förändras vi hela tiden?

Det är väl klart att man förändras,
eller?
På ett sätt så tycker jag att jag är den samma som jag alltid har varit,
men jag tänker kanske annorlunda än jag gjorde för några år sedan,
därför att jag har blivit äldre, därför att jag har vandrat, lärt mig saker,
sett saker på nya sätt, är det det som är att bli äldre?
eller är att bli äldre bara att man har levt ett år längre för varje år?

Mognad har inget med ålder att göra, det beror på vägen du har vandrat.
Alttså har jag inte förändrats för at jag har blivit äldre,
utan för att jag har lärt mig saker, jag har lärt mig att jag har mycket att lära mig
jag har lärt mig att tycka om mig själv, vara nöjd med mig själv
och att se lyckan i små ting

Men jag saknar fortfarande Bestefar
annars är det bra
jag skall njuta min sista sommarlovsvecka.
 Njuta av sovmorgnarna, njuta av solen, värmen och bara att göra inget,
för det vet jag trots allt att jag kommer att sakna.
Det har varit en bra sommar, jag skall njuta det sista, men jag ser fram emot att börja skolan också!

Ha det bra!

....ps. varför är rubriken vilsen, kanske du undrar?
det är för att jag inte riktigt vet hur jag känner och vill ha det. Därför att jag inte vet hur det är riktigt. Därför skall jag sitta ute i solen och bara vara, utan att tänka. Låta tankarna komma sen då de har mognat. Eller kanske inte alls. Kanske vill jag veta hur det är, men inte just nu. Jag vill nog veta, det vill jag, men det kommer med tiden, tror jag.



...Dethär är Sandras sommar...

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Molnet som är den första bilden ser ut som en örn tycker jag, riktigt fin!

2007-08-22 @ 19:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0