skillnaden på en pensel och en hammare

är man konstnär så är man både hantverkare och konstnär, och tvärtom, tycker jag. Finns säkert såna som inte tycker det. Just nu jobbar jag mera hantverkande än konstnäriskt... Har inte direkt nåt mål, eller tema heller för den delen. Målar bara, lär mig hur mina penslar fungerar, färgen och underlaget. Inte så mycket känsla innifrån, mera känsla utifrån. På nåt sätt är jag ändå nöjd. Även om jaginte fått nåt konkret gjort så har jagändå lärt mig nåt. Och då kan man väl säga att jag fått nåt gjort, för man går ju i skola för att lära sig saker.

Som konstnär jobbar man med både händer och huvud, både med hantverk och estetik. Skillnaden ärkanske att en snickare har bättre inkomst möjligheter och jobb... Räknas mera som ettyrke, även om konstnärsyrket också är ett gammalt yrke.

Okej, tanken var inte rikgit färdigt tänkt ännu, jagf år skrivamera sen då jag har tänkt klart.

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0