Allt som kommer att bli till

Om man gräver tillräckligt djupt så kanske man hitter en utgång på andra sidan. Kanske måste man inte ut samma väg som man kom in. Kanske man inte kan komma ut samma väg som man kom in. Man måste alltid hitta nya vägar. Det håller inte längre. Ingenting kan bara vara som det var. Du måste hela tiden bygga nytt. Öva på att leva. Träna. Förstå. Inte stanna. Lyssna på dig själv. Fokusera på vad du håller på med. Men stanna inte. Om du stannar blir du galen. Man kan gräva djupare och djupare, men inte på samma ställe. Man måste framåt också. Annars stannar man.


Fokusering och framtidstro. Inget varar för evigt.

Nu är  jag trött, väldigt trött. Flummar runt. Har lyssnat på slutarbetspresentation hur länge som hellst nu. Det var nästan inget syre kvar i rummet. Jättetrött. Det är tyst i mitt huvud. Orkar inte tänka mer. Jag är nöjd. Trött men nöjd. Det är så bra, det känns sommrigt. Sommaren är bra. Jag vill så gärna tro att det bli bra. Ser du? Förstår du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0