Konst, Konst, Konst, usch, suck, tvi... skoj

Har varit i Helsingfors med mina klasskompisar måndag till onsdag denhär veckan. Det var inspirerande och roligt. Skönt att få vara i Hesa några dagar. Men det var nog otroligt skönt att komma hem igen också.

Vi har sprungit på en massa gallerier och sett massa konst. Tills vi blev alldeles slut i fötterna och huudet. Mitt huvud var så fullt med konst att jag nästan blev spyfärdig ett tag... Men det gick om. Ganska snabbt faktiskt. Men man klarar nog inte att ta in hur mycket som hellst på en dag. Ingen mera kultur nu!

Var med min syster och handla kläder igår. Hann inte med det i Hesa, jag var så otroligt trött. Och då sover jag ändå på nätterna, till skillnad från en del andra. Jag fick sova hos Marika. Hon har en trevlig liten lägenhet på Drumsö.

Jag skulle villja göra videokonst. Det skall jag göra i sommar har jag tänkt. Jag har skissat och tänkt idag.


Parasit
Ensam, så förfärligt ensam
Så lugnt, så vackert
Vad vill du mig?


Varför stör du min ensamhet?
Min vackra värld
Du får mig att vantrivas här
Jag vill ut
Jag hittar inte ut
Ingen kan hjälpa mig

Det är vackert här
Lugnt
Fridfullt

Det är bar ytan du ser
Här inne är det vackert
Olidligt
Jag kvävs här inne

Vad vill du mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0