Råsa, rött, violett, blått, lila, djupröd, ljusröd, varm röd, kall röd, blålila, julröd...

Jag har målat.
Jag har målat färg på papper.
Jag har målat röd färg på papper.
Jag har målat olika sorters röda färger på papper.
Jag har målat glädje och sorg med olika sorters röda färger på papper.

Jag har målat idag


Röd färg kan var kärlek
Röd färg kan vara ilska
Röd färg kan vara blod
Röd färg kan var jordgubbar
Röd färg kan var djup
Röd färg kan vara bara röd färg
Röd färg kan vara mitt sätt att försöka förstå
Röd färg kan vara till dig


Röda penseldrag på papper
Fingeravtryck
Rutmönster
Jag önskar
Jag undrar
Jag försöka godta
Men jag kan inte sluta tänka
Kan inte sluta vara glad

Rött kan vara kärlek, rött kan vara hat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0