Är du vuxen?/ Får jag låna din nalle?

Jag har funderat över när man blir vuxen. Varför man måste bli vuxen och om en del människor är mindre vuxna än andra. När slutar man att vara barn och varför?

Jag tror att barn är mera nyfikna, kreativa och energifulla än vuxna.

Alla har fortfarande barnet inom sig. Endel lever tillsammans med det, andra har det undangömt någonstans. Jag tror att endel skulle må bra av ta fram barnet ibland, plocka fram sin nalle från vinden och se världen med andra ögon. Med de ögon som man såg då man var barn.

Är kreativa människor mindre vuxna/mera barn än andra?

Jag skall göra en installation med nallar. Nallen är symbol för att bli vuxen. Då man lämnar sin nalle blir man stor. Därför tänkte jag göra en undersökning om och varför folk har kvar sina nallar.

Om du och din nalle vill vara med i mitt projekt kan du kontakta mig. Nallen kommer inte att komma till skada och du får tillbaka den. Jag kan antingen använda den bara för att fota den, eller både ha som foto och själva nallen i min installation. Du skall också svara på några frågor.

Namn: (på dig, och din nalle om man vill..)
Ålder:
Yrke:

Har du haft en nalle?

När fick du den?

Har du kvar den?

Var har du den?

När lämnade du den och varför?

Nåt annat du vill berätta om din nalle?

Är du vuxen?

Tack!



[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0