Beslutsvårigheter

Då jag vandrade längs min lilla krokiga grusväg till skolan idag så kom jag att tänka på vår performancekurs vi hade iskolan ifjol med med Vera. Hon sa att man måste bestämma, eller välja en sak som man vill göra och fokusera på det. Om man bara har en massa ider och går och grubblar på lite allt möjligt samtidigt så blir det inget gjort. Man måste bestämma att det här gjör jag nu, det är klart att man kan utveckla sin ide, men det är kanske just det som är att utveckla?

Att bestämma att såhär gjör jag och dethär vill jag med dethär, det är nödvändigt. Såklart, egentligen, man stampar på stället och kommer inte vidare därför att man inte bestämmer sig för en sak. Bestämmer man sig för en sak, då kan man gå vidare till nästa.

Nu har jag bestämmt att jag skall jobba med min nalleide. Jag skall göra sammla nallar. Men inte ännu kanske, men snart skall jag börja med det. Skall skriva ut lite foton och ser hur det ser ut först.

Kan en väg föresten vara krokig?

Tack och hej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0