Filosofihumör...

Nytt år...

Hon undrar ibland vad som gör allting svart
Det som var så ljust, ibland är det bara mörkt
Små ting kan göra det vita svart
Ännu mindre ting kan göra det svarta vitt igen
Nu är det ljust
Nu är hon bara glad
För hon tycker om at bygga pussel
För hon tycker om att se på film
Så mycket att hon inte ens visste om det själv
Men hon vet hur det kan bli

Därför sitter hon och ser på
Försiktigt
Väntar
Vill inte såra nån
Vill inte bli sårad
Vet att det kan vara oundvikligt ibland

Hon vill försöka
Vill vara glad
Vill sitta i soffan, bara vara glad
och äta nötter

hej,
hur är det?
är det jobbigt?

nä, det är det inte
det är inte det
det har inte kännts så bra på länge

jag skulle vilja berätta en sak
som jag tror att du inte vet
som jag tänkte på
som jag önskar att du visste
sen då du vaknar
då skall jag berätta
sen då jag får

men inte ännu
väntar
försiktigt
hoppas att jag kommer att få berätta en dag

...Gott nytt år

skrotten.blogg.se/bilder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0