Lugn

Suttit i soffan och läst. Jag har inte läst en bok på hur länges som hellst. Den är bra, jag satt flera timmar och läste.  Det är lite som att tänka nån annans tankar, få i gång sina egna  tankarpå ett annat sätt. Fundera på sånt man inte har tänkt på förr. Se saker från ett annat håll. Funderingar...

Jag skulle ringa hem också, men det glömde jag. Ida sa jag skulle.. så då gör jag, så fort jag kommer ihåg på nån vettig tid på dygnet.



Den handlar om rötter, varifrån man kommer och vart man är på väg. Att höra hemma nånstans. Att höra hemma är att ha en historia. Alla har en historia, dom flesta vill veta den, varifrån man kommer, vad som är ens hem. Vad som gjorde att man står där man står nu. Att man har det som man har det och hur det blev så. Det finns mycket man inte kan ändra på med sitt liv, endel saker bara är så därför att bakgrunden tll ens liv, föräldrar, kultur, hem, uppväxt är så. Men kanske om man känner till alla varför man  undrar över, så är det lättare att kunna välja själv. Jag tror att alla behöver ett hem, en grund, behöver ha nånstans att höra hemma. Nånstans dit man hör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0